Дани европске баштине 2020. - Наслеђе и образовање у Музеју Војводине
Манифестација Дани европске баштине обележава се сваке године, а 2020. има као тему Наслеђе и образовање. Музеј Војводине се придружује манифестацији својим редовним едукативним програмима и додатним промовисањем издања, апликација проширене стварности и платформи намењених учењу.
Музеј Војводине има вишедецинијско искуство у едукативном раду. Одељење за односe са јавношћу и педагошки рад постоји већ 45 година и реализује различите програме за све категорије посетилаца. Део издавачке делатности посвећен је деци и могућностима њиховог образовања у музејима.
Након проглашења ванредног стања услед пандемије изазване вирусом Ковид-19 Одељење за односe са јавношћу и педагошки рад своје активности везане за рад са публиком започело је онлајн програмима за децу, а за старију публику објављивани су текстови о музејским предметима – приче из Музеја. Ове приче посетиоци су могли да пронађу на сајту под насловом Остани код куће и научи нешто ново, а касније и у одељку под називом Буди одговоран према духу и телу. Многи текстови имају превод и на знаковни језик.
Уместо радионица у Музеју, на сајту Музеја и фејсбук страници постављају се пдф презентације за децу на различите теме са задацима које могу да ураде код куће са родитељима.
На вебсајту Музеја може се наћи методички материјал у дигиталној форми: Музејска лепезица, Музејска е-Свезналиц@, интерактивни стрип у проширеној стварности Златни шлем.
Музејска е-Свезналиц@ је мобилна апликација проширене реалности намењена деци узраста од 5 до 10 година. Најмлађи посетиоци Музеја Војводине ову апликацију могу користити самостално или у друштву родитеља. Уколико пожеле да наставе авантуру могу то учинити и код куће уз помоћ брошуре Музејска е-Свезналиц@. Анимирани јунаци Миа, Божидар и кустос Музеја малишане воде кроз изложбу и причају неке од најинтересантнијих музејских прича. После сваке приче могу решити задатак који је забаван и бити прави истраживач културне баштине.
Јединствени интерактивни стрип у проширеној стварности Златни шлем је пројекат компаније Зумоко који је остварен у сарадњи са Музејом Војводине. Ова сарадња је пример како се информациона и комуникациона технологија успешно користи за представљање културног наслеђа, посебно младим генерацијама, које треба привући у музеје. Уз константни рад на заштити и очувању културних добара, установе културе, данас се баве и презентацијом културних добара путем дигиталних технологија. Златни шлем је интеракивни стрип који говори о открићу чувених позлаћених римских шлемова из Беркасова и Јарка. Пошто се ради о апликацији проширене реалности, штампани стрип служи као маркер за оживљавање појединих сцена из стрипа. Апликација се може скинути преко Гугл плеја и уз штампану верзију, посетиоци могу да доживе музејске предмете на један другачији начин. Оваквим решењима се на визуелно модеран начин оживљава прошлост.
Дана 9. септембра 2020. године у Карловачкој гимназији потписан је Споразум о сарадњи између поменуте школе и Музеја Војводине. Протокол су потписали директорка Музеја Војводине мр Тијана Станковић Пештерац и директор Карловачке гимназије Радован Ковачевић. Од ове школске године Карловачка гимназија је отворила нови смер, Историјско-географски, те је потписаним протоколом утврђена и будућа сарадња школе и Музеја Војводине. Професори Карловачке гимназије имаће прилику да наставне јединице из историје и географије обрађују у Музеју Војводине и тако реализују практичну наставу. То је још један корак даље у повезивању музеја и школа, при чему се музеј препознаје као место учења.
Започета је реализација пројекта Дигитално представљање музеја Удружења Генератор Идеја Синтезис, која за примарни циљ има интерактивно представљање музеја као значајних чувара културне баштине Републике Србије. То је платформа на којој се представљају музејски садржаји, који су прилагођени школском градиву 1. до 5. разреда основне школе. Кроз приче о музејским предметима обрађују се различите наставне јединице. Музеј Војводине ће послужити као пример како је могуће допринети модернизацији једне музејске установе кроз дигиталну интерпретацију садржаја користећи различите формате.