Концерт хора „Свети Георгије“
У среду, 26. маја, у 20 сати у атријуму Музеја Војводине одржаће се концерт Хора Саборне цркве Свети Георгије.
Концерт под називом - Православна црквена хорска музика 20. и 21. века: између модерности и савремености представља завршни део уметничко-истраживачког пројекта Православна црквена хорска музика 20. и 21. века: између модерности и савремености који је финансирао Покрајински секретаријат за високо образовање и научноистраживачку делатност за 2020. годину. Руководилац пројектног тима са новосадске Академије уметности био је др Богдан Ђаковић са сарадницима, др Немањом Совтићем и мр Иваном Ножицом.
Због важећих епидемиолошких мера присуство концерту је потребно најавити на електронску адресу: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Програм концерта
Православна црквена хорска музика 20. и 21. века: између модерности и савремености
Диригент: Богдан Ђаковић
- Богородице дјево (1926), Игор Стравински (1882-1971)
- Солфеђо, (1964) Арво Перт (1935)
- Оче наш, из Свеноћног бденија (1982) Џон Тавенер (1944-2013)
- Тропар св. Николи, Џон Тавенер
- Тебе појем /(Sinnule veisame (1936), Пека Атинен (1885-1956)
- Помошчник и покровитељ, Коста П. Манојловић (1890-1949)
- Избављеније посла Господ, пс. 110, (2013) причасна песма на Божић, по српској мелодији у запису Ненада Барачког компоновао Иван Муди (1964)
- Вечери твојеја тајнија (2001), по руској знаменој мелодији компоновао Иван Муди
- Објатија отча /Thy fatherly embrace (2009), из канона недеље Блудног сина, по бугарском напеву компоновао Иван Муди
- Тјело Христово, (2014) литургијска песма, по српској мелодији у запису Ненада Барачког компоновао Иван Муди
- Величаније св. Сави, (1987) празнична песма, Милош Раичковић (1956)
- Тропар св. Јовану Рилском, Добринка Тавакова (1970)
- Тјело Христово /Ottaka vaаstan, Тимо Роутинен (1956)
- Свјете тихиј, (2008) песма са вечерње службе, Роман Хурко (1964)
- Богородице дјево, (1992), Арво Перт
Богдан Ђаковић, музиколог и хорски диригент (Нови Сад, 1966), докторску дисератцију под називом Функционални и стилско-естетски елементи у српској духовној музици прве половине двадесетог века одбранио је 2013 године. Основао је 1987. године у Новом Саду црквено певачко друштво Свети Стефан Дечански, а потом и Хор саборне цркве Свети Георгије који и данас води. Од 2015. године оснивач је и диригент ансамбла ХорУнс новосадског Универзитета. Године 2014. био је гост-диригент једног од најбољих светских вокалних ансамбала ѕа стару и нову музику Cappella Romana из Портланда (Орегон, САД) изводећи серију целовечерњих концерата српске духовне музике (Sacred Songs of Serbia). Делује у звању редовног професора за стручно уметничку наставну област Познавање хорске литературе и продекан je за науку на Академији уметности у Новом Саду. Био је члан Регионалног уметничког одбора (Regional Artistic Comittee) фестивала Europe Cantat за 2015. годину у Печују, као и Управног одбора Радио Телевизије Војводине (2006-2011). Члан је Музиколошког друштва Србије, Одељења за сценске уметности и музику, Одбора за Музичке вечери у Матици српској и Међународног удружења за православну музику (ISCOM) при Теолошком факултету у Јоенсу (Финска). Делује као стручни консултант и члан жирија неколицине домаћих фестивала хорске и уметничке музике (Дани Јосифа Маринковића/Нови Бечеј, Фестивал Камерних хорова/Крагујевац, Мокрањчеви дани/ Неготин). До сада је објавио око шездесет студија, стручних текстова и приказа, четрдесетак музичких критика, као и четири самостална компакт-диска и једно видео-издање са хором Саборне цркве св. Георгије из Новог Сада.
Хор Саборне цркве Св. Георгије из Новог Сада наставља богату традицију српских, бачких и новосадских црквено-певачких друштава, а посебно Катедралног хора (1939). У октобру 1992. године садашњи Хор добија данашњи назив и функцију матичног хора новосадске Саборне цркве, покушавајући да настави рад и концепт поменутог предратног ансамбла, при чему би свака литургија у Саборној цркви требало да буде уједно и духовни концерт. Хор на свом репертоару има дела српске, руске и бугарске духовне музике 19. и 20. века, односно већи број песама из старије традиције: византијског, српског средњовековног и каснијег једногласја, као и примере руске вишегласне музике 17. и 18. века. Хор је певао на многобројним богослужењима и на пригодним концертима широм земље, као и у већем броју наших манастира. Посебно се истиче традиција осамнаест Божићних концерата у Новом Саду (1998-2017). Хор је наступао у Паризу, Милану, Барселони, Нориџу, Кормеру, Видмонд Ебију, Берлину, Бергаму, Хамбургу, Љубљани, Лисабону, Солуну, Штокхолму, Загребу, Абервилу, Шверину, Солуну, Бечу, Васи/Финска, Дормунду, Амстердаму, Берну, Трсту, Цириху и другим европским градовима.